Golftävling
Vår ide’ är att göra detta till roliga tävlingar, där vi inte bara spelar golf, utan även passar på att njuta av god mat och trevlig umgänge.
 
Det kommer totalt att vara 6 tävlingar, 3 på våren och 3 på hösten enligt nedan.
Datum
1. Lördag 25 apr.
2. Torsdag 14 maj
3. Torsdag 11 jun.
 
4. Söndag 23 aug.
5. Söndag 6 sep.
6. Söndag 5 okt.
Tävlingschefer
Petter Lerenius och Jocke Kättström
Karl Andersson och Pedro Botella
Stefan Johansson och Johan Wiberg
 
Stefan och Ulrica Melin
 
Mårten Nygren, Petter Lerenius, Thomas Schön
Ansvarsområde för tävlingscheferna
Tävlingscheferna ansvarar för allt som har att göra med den aktuella tävlingen, vilket innebär att man i första hand hör av sig till dem vid eventuella frågor. Följande ingår i tävlingschefernas ansvarsområde:
 
- Skicka ut inbjudan till tävlingen (maillista: oban_at_imath.se)
- Boka starttider. Med tanke på att vi är ganska många är det bra att vara ute i god tid. Sätt gärna
  deadline för anmälan till 2 veckor innan speldagen, så att ni har gott om tid att prata med klubben.
- Bestämma tee, ovan finns lite förslag. Tänk på att kolla så att det inte går några tävlingar den aktuella dagen.
- Kolla Hcp-gränser på den aktuella banan, så att alla får spela.
- Organisera transport till och från banan (samåkning med bilar).
- Göra upp ett schema för dagen (d.v.s. planera in mat m.m.)
- Ekonomiskt ansvarig för den aktuella tävlingen, d.v.s. se till att alla betalar avgiften och redovisar sedan
  detta till ekonomichefen efter avslutad tävling.
- Uppmuntra att det finns kameror med vid den aktuella tävlingen, samt länka dessa till hemsidan.
- Pris (3 flaskor vin) Total, närmast hål, longest drive, ca 100 kr/st.
- Axel får bara vinna en flaska per gång
Tävlingsform och regler
Tävlingsformen kommer i år att vara slaggolf. Totalt kommer det som sagt att vara 6 deltävlingar och det är de 3 bästa resultaten som räknas. Detta innebär att det räcker att vara med på 3 deltävlingar för att vinna, men genom att vara med på flera tävlingar ökar man naturligtvis sina chanser. Startavgiften är 50 kr per tävling och av dessa går minst 10 kr till den totala prispotten.
 
Gästspelare är så klart mer än välkomna!!!
Förslag på lämpliga banor
 
OBS, detta är endast förslag.
Ekonomi
Stefan Melin är ekonomichef för The Oban 2009. Tävlingens konto är 9150-873 513-3 (Skandiabanken). Till detta konto ska alla anmälningsavgifter och liknande betalas och det är Stefan som kommer att betala eventuella återbäringar från detta konto.